پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403
spot_img
الرئيسيةشبکه های اجتماعیاطلاعات بک‌آپ کاربران واتس‌اپ رمزنگاری می‌شود

اطلاعات بک‌آپ کاربران واتس‌اپ رمزنگاری می‌شود

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات دماوند – به نقل از ITiran – فیس‌بوک می‌خواهد اطلاعات بک آپ کاربران واتس‌اپ را که در فضاهای ابری قرار می‌گیرند هم رمزگذاری کند.

پیام‌ها در واتس‌اپ به صورت رمزنگاری‌شده ارسال می‌شوند و این یعنی فرد دیگر جز شخص ارسال و دریافت‌کننده پیام، قادر به مشاهده آن نخواهد بود.

اما ممکن است در مواردی خاص و با دستور برخی نهادهای قانونی،  اطلاعات بکاپ واتس‌اپ در فضاهایی چون آی‌کلود و یا گوگل درایو که مبتنی بر فضای ابری (کلود) هستند، در اختیار این نهادها قرار گیرد. حال واتس‌اپ برای رفع نگرانی‌ها در این خصوص، قصد دارد تا اطلاعات بکاپ کاربران در فضای ابری را نیز رمزنگاری کند.

این اطلاعات از طریق نسخه آزمایشی جدید واتس‌اپ که برای اپلیکیشن اندروید این پیام‌رسان عرضه شده، به دست آمده است. حال با انتخاب این گزینه، تاریخچه چت‌ها و فایل‌های رسانه‌ای کاربران به صورت ایمن بکاپ گرفته خواهند شد.

استفاده از این قابلیت، نیازمند تعیین یک کلمه عبور است که در صورت فراموش کردن این کلمه عبور، دیگر هیچ راهی برای بازیابی و دسترسی به فایل‌های بکاپ وجود نخواهد داشت. البته برای آن‌هایی که به اهمیت اطلاعات بکاپ خود واقف‌اند، به خاطر سپردن یک رمز عبور نمی‌تواند کار سختی باشد.

با این حال، واتس‌اپ این روزها سخت مشغول اضافه کردن ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید به پلتفرم خود است. از جمله تازه‌ترین این موارد می‌توان به امکان استفاده همزمان از این پیام‌رسان در چند دستگاه است. این ویژگی به گونه‌ای طراحی شده که پیام‌ها نیز به صورت رمزنگاری‌شده بین کاربران ردوبدل خواهند شد.

مقالات ذات صلة

ترك الرد

من فضلك ادخل تعليقك
من فضلك ادخل اسمك هنا

الأكثر شهرة