شنبه 8 اردیبهشت 1403
spot_img
الرئيسيةارتباطات و فناوریآموزش الکترونیکتحلیلی بر عکاسی تجاری با گرایش نمایشگاه های بین المللی

تحلیلی بر عکاسی تجاری با گرایش نمایشگاه های بین المللی

عکاسی پروژه آبمیوه مجتبی

رسانه ارسطو – سید مهدی نجفی – عکاسی در نمایشگاه های بین المللی وظیفه بسیار سنگینی به شمار می رود. عکاس باید در زمان مناسب در مکان مناسب همراه با تجهیزات فراوان و با کیفیت و حتی در برخی موارد همراه با تیم پشتیبان حرفه ای برای ثبت تصاویر و فیلم حظور داشته باشد با این همه باز هم احتمال از بین رفتن زحمات او به دلیل ایراد در تجهیزات وجود دارد.

به عنوان یک غرفه دار، نقش شما برقراری ارتباط با مخاطبی است که برای کسب و کار شما اهمیت دارند. جلب توجه مردم، اطلاع رسانی برای محصولات و خدمات و فروش مهم ترین  کاری است که شما در غرفه خود در نمایشگاه انجام می دهید. در نظر نگرفتن اهمیت عکاسی حتی عکاسی با موبایل حتما ضربه بزرگی به شما خواهد زد و کوچک شمردن وظیفه عکاس به هیچ عنوان در هیچ کسب و کاری، کار صحیحی نیست.

عکاسی-نمایشگاهی

شرکت در هر نمایشگاهی نیازمند ماه ها تلاش برای شرکت شما بوده پس شما و شرکتتان شایسته عکس هایی هستید که واقعاً حضور شما و زحماتتان  را منعکس می کند، به همین دلیل است که استفاده از یک عکاس حرفه ای بهترین و مطمئن ترین گزینه برای شماست.

در این مقاله تلاش می کنیم تا به موارد زیر در عکاسی نمایشگاهی بپردازیم:

  • مزایای داشتن یک عکاس تجاری یا هنری حرفه ای در کنار شما
  • برنامه ریزی در عکاسی برای داشتن عکس های هدفمند
  • شش نکته برای استفاده حداکثری از حرفه ای عکاسی در نمایشگاه
  • مشورت داخلی در مورد استخدام بهترین عکاس تجاری

شروع کنیم!

پنج مزیت اثبات شده برای استفاده از یک عکاس حرفه ای

همانطور که اشاره کردیم، استفاده از عکاس حرفه ای در نمایشگاه های تجاری و بین المللی باعث کاهش فشار کاری و استرس از دوش شما و شرکتتان می شود و تجربه به یاد ماندنی را برایتان بجا خواهد گذاشت.

  • مزیت اول: یک عکاس حرفه ای شما را بسیار شگفت انگیز به ثبت می کنند.

به نمایش گذاشتن محصولات و خدمات، یکی از مهمترین وظایف برای یک شرکت است. شخصی که به طور حرفه ای به یک عکاس تجاری و نمایشگاهی تبدیل شده از هر کسی بهتر می داند که چه چیزی را تجربه خواهید کرد. به همین دلیل است که شما باید از آنها استفاده کنید. یک عکاس حرفه ای محل عکاسی و نور را متعادل و تنظیم می کند. دردسرها از همین جا شروع می شود. نورپردازی سالن نمایشگاه بسیار سخت است. وجود چندین منبع نور، سایه های ناخواسته از اولین مشکلات یک عکاس است. با استفاده از تجربه، تجهیزات مناسب و استفاده بسیار کم از ویرایش(فتوشاپ)، یک عکاس حرفه ای نمایشگاه تجاری خواهد توانست تا غرفه شما را حتی در شرایط سخت، بی عیب و نقص جلوه دهد.

  • مزیت دوم: یک عکاس حرفه ای تمام تجربه حظور شما را ثبت خواهد کرد

حظور در نمایشگاه برای خودش یک ماجراجویی (اشاره به سند باد) است.  با کمک یک عکاس حرفه ای می توانید داستان تجربه نمایشگاه خود را بازگو کنید. از برپایی نمایشگاه گرفته تا تعامل با مشتری و نمایش محصول، همه آن‌ها را ثبت شده و مستند و آماده خواهید داشت تا با همکاران، سهامداران و مشتریانی که نمی‌توانند در غرفه نمایشگاهی شما حضور داشته باشند، به اشتراک بگذارید.

  • مزیت سوم: یک عکاس حرفه ای از شما به پویایی نمایشگاه آگاه تر است

از شلوغ ترین زمان های قابل ذکر در زندگی انسان ها، زمان برپایی نمایشگاه های بین المللی و مثلا در ایران شلوغی نمایشگاه کتاب تهران بر روی زندگی روزمره مردم تاثیر گذار است. ممکن است به خاطر دلایل پیشبینی نشده، شرایط خیلی سریع تغییر کند. این مهم است که عکاس شما جزر و مد نمایشگاه شما را درک کند. مثلا جمعیت ابتدا کجا خواهند رفت؟ چه ساعتی جمعیت برای استراحت و صرف غذا و نوشیدنی سالن ها را ترک می کنند؟ رویدادهای کلیدی (حضور وزیران مربوطه یا رئیس جمهورهای خارجی و …) که می توانند بر ظاهر صحنه نمایش تأثیر بگذارند چه زمانی هستند؟ بخشی از گرفتن بهترین عکاسی نمایشگاه تجاری برای غرفه داران این است که بدانند چه زمانی باید عکاسی کنند و چه زمانی باید عقب نشینی کنند، به خصوص در هنگام رویدادها و لحظات مهم. آخرین چیزی که انتظار دارید این است که یک عکاس مثلا سرسخت بی موقع ارتباط شما با مخاطبتان را بخاطر عکس قطع کند.

  • مزیت چهارم: یک عکاس حرفه ای تمام تجهیزات مورد نیاز را دارد

حداقل تجهیزاتی که عکاس شما باید داشته باشد یک دوربین SLR یا بدون آینه (mirrorless)، یک لنز با زاویه دید 35 تا 70 میلی‌متری، سه پایه، دیفیوزر، دوربین یدکی، لنزهای اضافی، کارت حافظه و باتری یدکی هستند. عکاس باید برای ثبت انواع عکس‌ها (و همچنین اشتباهاتی که پیش می‌آیند) آماده باشند تا فرصت‌های عالی عکس را از دست ندهند.

  • مزیت پنجم: استفاده از یک عکاس اختصاصی به طور ویژه روی شما تمرکر خواهد داشت

مدیران برگذاری کل نمایشگاه اغلب عکاسانی را استخدام می کند تا فقط از غرفه دار و کل رویداد نمایشگاهی عکس بگیرند و قراردادهای آنها شامل کل نمایشگاه می شود، به این معنی که مدت زمانی که می توانند به شما اختصاص دهند بسیار محدود است. اگر عکس‌های خاصی را در ذهن دارید، یا لحظات کلیدی در نمایش دارید که می‌دانید می‌خواهید پوشش داده شود مثل نسخه نمایشی محصول، گفتگو و غیره، بهتر است یک عکاس نمایشگاه خصوصی استخدام کنید.

عکاسی نماییشگاهی

عکس هایی که باید از غرفه نمایشگاهی خود داشته باشید

تصاویری که می خواهید، بسته به نوع  کار شما در نمایشگاه دارد. اگر محصولی را عرضه می‌کنید، سخنرانی می‌کنید، در نشست ها شرکت می‌کنید یا در شبکه‌های اجتماعی حضور دارید، ممکن است برای چند ساعت در روز به عکاس خود نیاز داشته باشید. اما اگر فقط می خواهید در نمایشگاه حضور داشته باشید، ممکن است فقط برای صبح روز اول به عکاس اختصاصی نیاز داشته باشید.

قبل از شروع نمایشگاه، عکاس شما باید برنامه عکاسی خود را تنظیم کند. عکاس برنامه زمانبندی های مهم مربوط به مشتری را همراه با پیشنهادات عکس یادداشت می‌کند. اگر با تصاویری که یک عکاس حرفه ای نمایشگاه تجاری می تواند برای شما بگیرد آشنا نیستید، در اینجا بطور خلاصه به آنها اشاره خواهیم کرد.

لیست شات های پیشنهادی

غرفه

 در حالت ایده آل، چند عکس تمیز بدون کارکنان یا بازدیدکنندگان. اغلب شامل یک عکس گسترده از کل غرفه و کلوزآپ از هر عنصری از نمایشگاه شما است که اهمیت ویژه ای دارد. عکس های غرفه از چندین زاویه گرفته می شود تا همه چیز ثبت شود.

محصولات و خدمات

 این بخش ممکن است عکس‌های فیزیکی محصولی باشند که در حال پیش نمایش قبل از عرضه به بازار هستید، یک قفسه یا یک نمایش کامل از اقلام. اگر شما یک کسب و کار مبتنی بر خدمات هستید، ممکن است عکس‌هایی از تابلوها از جمله برچسب و اطلاعات شرکت شما باشند.

کارکنان و تیم شرکت

 عکاسی مستند (صادقانه) و عکس های ژست دار و دور همی و تکی.

واکنش بازدیدکنندگان

 این بخش شامل مجموعه تصاویر واکنش شرکت کنندگان نمایشگاه در تعامل با غرفه و کارمندان شما را نشان می دهد.

برندسازی و حمایت مالی

 اگر لوگو یا نام شرکت روی تابلوهای برند، بروشورها یا کیف های نمایشی استفاده شده باشد، عکاس این تصاویر را ثبت می کند تا دامنه حضور شما در نمایشگاه را برجسته کند.

پلن کلی غرفه

داشتن چند عکس از زاویه بالا از کل غرفه، بیانگر کلیت حضور شما در نمایشگاه است . برای مثال، اگر در یکی از نمایشگاه‌های تجاری بزرگ شرکت می‌کنید، نشان دادن اندازه نمایشگاه بیانگر این واقعیت است که کسب‌وکار شما در آن حضور پر رنگی داشته است.

ارائه ها، دموها، گفتگوها و لحظات غافلگیرکننده

همه اینها بخشی از داستان نمایشگاه شما هستند و یک عکاس نمایشگاه تجاری هر یک از این لحظات را ثبت خواهند کرد.

بکارگیری بهترین عکاسان غرفه های نمایشگاهی

شما فقط یک فرصت برای عکاسی از لحظات در یک نمایشگاه تجاری دارید. بنابراین وقتی عکاسی را استخدام می کنید، می خواهید مطمئن شوید که او این لحظات را از دست نخواهد داد. شما به فردی نیاز دارید که قابل اعتماد باشد، در زمان برنامه‌ریزی ظاهر شود و مهارت‌هایی برای ثبت لحظات مهم که فقط یکبار اتفاق می افتند را داشته باشد. این توانایی ها را باید قبل از بکارگیری آنها ردیابی کنید، مثلا نمونه کار های قبلی آنها را ببینید یا سایت و کانال های شبکه های اجتماعی شان را چک کنید.

  • نمونه کارها را بررسی کنید

 آنها ممکن است یک نمونه کار آنلاین اختصاصی در کانال یوتیوب یا اینستاگرام داشته باشند. از آنها بخواهید که لینک آنها را برای شما ارسال کنند. اگر آنها رزومه جداگانه ندارند، باید حتما نمونه کارهای شرکت های قبلی آنها را کنترل کنید. حالا به این سوال جواب دهید: آیا تصاویر قبلی آنها را دوست داشته اید؟

  • عکاس را در سایت های مرجع مثل linkedin پیدا کنید

 گوگل و لینکدین مکان های بسیار خوبی برای شروع تحقیقات شما و اطلاع از نحوه کار عکاس هستند.

  • شناسایی تجهیزات عکاس

از آنها بپرسید که از چه تجهیزاتی استفاده می کنند و در صورت خراب شدن هرکدام، چه نقشه ای برای جایگزینی دارند؟

  • تجربه عکاسی در شرایط شما

 آیا قبلاً در محل برگزاری نمایشگاه بین المللی عکس گرفته اند؟

  • زمان تحویل عکس ها را با آنها نهایی کنید

با عکاس خود برای ویرایش و تحویل تصاویر زمان مشخصی را تعیین کنید. اگر قصد دارید پس از پایان نمایش بر روی موج تبلیغاتی برنامه بازاریابی خود سوار شوید، نباید منتظر امروز و فردا کردن عکاس خود باشید.

استفاده حداکثری از عکس های نمایشگاهی حرفه ای

عکاسی حرفه ای از نمایشگاه یک سرمایه گذاری است که مدت ها پس از پایان نمایشگاه سود خود را برای شما نشان خواهد داد. برخی از راه هایی که می توانید از تصاویر نمایشگاه تجاری استفاده کنید عبارتند از:

  • عکس ها را در سایت شرکت خود قرار دهید
  • آنها را در کانال های رسانه های اجتماعی خود پست کنید
  • استفاده از آنها در بروشورهای چاپی
  • استفاده از آنها در کاتالوگ های آموزشی – چاپ شده یا به عنوان عکس در فیلم ها
  • گنجاندن آنها در ارتباطات داخلی مانند گزارش ها یا مکاتبات به مدیران یا ذینفعان
  • استفاده از آنها در طول تبلیغات برای نمایش های آینده.

به عکاس خود اجازه دهید با استفاده از دانش خودش برای استفاده از تصاویر، برنامه ریزی می کنید تا بتواند تصاویر را به گونه ای که برای هر فرمت مناسب است، عکاسی و ویرایش کند.

برای درخشش در غرفه خود آماده اید؟

استخدام یک عکاس با تجربه در نمایشگاه های تجاری یک سرمایه گذاری مطمئن و پر سود است.

شما تا مدت ها خواهید توانست با استفاده از آن تصاویر و ایجاد تغییرات در آنها، در هر موردی که می توانید در راه پیشبرد تجارت خود از آنها استفاده کنید.

مقالات ذات صلة

ترك الرد

من فضلك ادخل تعليقك
من فضلك ادخل اسمك هنا

الأكثر شهرة