به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات دماوند – به نقل از ITiran – تا به امروز، خبرها و شایعات زیادی در مورد گوشی‌های مدل پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو گوگل، در اینترنت منتشر می‌شد اما حالا این دو گوشی به صورت رسمی معرفی شده‌اند.

بزرگ‌ترین قابلیتی که به این مدل‌های جدید شرکت گوگل اضافه شده، تراشه Tensor G3 است. همچنین پردازنده 9 هسته‌ای که شامل یک هسته اصلی Cortex-X3 ، Cortex-A715 چهارهسته‌ای و یک پک 4 هسته‌ای Cortex-A510 می‌شود. پیکسل 8 به،پ 8 گیگابایت رم مجهز است که این میزان در نسخه پرو این مدل تا 12 گیگابایت قابل افزایش است. هر دو مدل پیکسل 8، قابلیت ضد آب و گرد و غبار IP68 دارند. همچنین سنسور اثر انگشت و سنسور تشخیص چهره نیز از امکانات دیگر این دو مدل جدید است.

مدل پیکسل 8 پرو مجهز به صفحه نمایش 6.7 اینچی QHD+ LTPO 120Hz OLED بوده و روشنایی آن به میزان حداکثر 2400 نیتس می‌رسد. صفحه نمایش این مدل Gorilla Glass Victus 2  و بدنه گوشی در سه رنگ آبی، Obsidian و بژ ساخته شده است.

سه دوربین در پشت مدل پیکسل 8 پرو تعبیه شده است- 50 مگاپیکسل Octa-PD( سیستم فوکوس اتوماتیک با قابلیت تشخیص فاز)، یک دوریین واید، یک دوربین اولترا واید Quad-PD 48 مگاپیکسلی و یک دوربین زوم Quad-PD 5x 48 مگاپیکسلی که می‌تواند به میزان 30 برابر دیجیتال زوم Super-Res داشته باشد. دوربین سلفی دستگاه نیز 10.5 مگاپیکسل است

همچنین یک سنسور جدید دمایی در کنار دوربین‌ها تعبیه شده که مختص مدل پیکسل 8 پرو است. بر اساس گزارش‌ها این سنسور، یک یونیت Melexis MLX90632 است و تنها وظیفه‌ آن تایین دما است.

در مورد قابلیت‌های مربوط به عکاسی، سری پیکسل 8 قابلیت‌هایی نظیر از تاری درآوردن تصویر، پاک کن جادویی و ماکرو فوکوس( که از لنز اولترا واید استفاده می‌کند) دارد. پیکسل 8 پرو علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، قابلیت جدیدی به نام Pro Controls را نیز دارد.

در آخر، پیکسل 8 پرو به یک باتری 5.050 میلی آمپری باقدرت شارژ 30 وات باسیم و 23 وات وایرلس مجهز است.

پیکسل 8، به اندازه 10 گرم سبک‌تر از مدل‌های سال‌های قبل است و صفحه نمایش 6.2 اینچی FHD+ دارد.

این صفحه نمایش از هر نظر بسیار عالی است- میزان روشنایی آن تا 2000 nits افزایش می‌یابد و رفرش ریت 120hz دارد. صفحه نمایش این مدل Gorilla Glass Victus است.

پیکسل 8 در سه رنگ با نام‌های Hazel، Obsidian و Rose ساخته شده اند.

پیکسل 8 مانند نسخه پرو یک لنز اولترا واید دارد البته لنز مدل 8 کمی با نسخه پرو متفاوت است. نسخه 8 همچنین به یونیت 12 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس اتوماتیک و ماکرو مجهز است که در کنار دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی  Octa-PD دستگاه قرار دارد. دوربین اصلی قابلیت زوم دیجیتالی 8 برابری Super-Res داشته و دوربین سلفی دستگاه 10.5 مگاپیکسل است.

باتری مدل پیکسل 8 ظرفیتی برابر با 4.575 میلی آمپر با قدرت شارژ 27 وات با سیم و 18 وات بدون سیم دارد.

گوگل اعلام کرده که برای سیستم عامل هر دو مدل 8 و 8 پرو تا 7 سال به صورت منظم به روز رسانی‌های امنیتی عرضه خواهد شد( مدت زمانی که در حیطه اندروید تا کنون بی سابقه بوده است.)

قیمت نسخه 128 گیگابایتی پیکسل 8، از 700 دلار و نسخه 128 گیگابایتی پرو از 1000 دلار شروع می‌شود. در آمریکا و اروپا، کاربران با خرید یک پیکسل 8، یک پیکسل بادز پرو به عنوان هدیه دریافت می‌کنند و این هدیه برای خریداران نسخه پیکسل 8 پرو، یک پیکسل واچ 2 خواهد بود.

ترك الرد

من فضلك ادخل تعليقك
من فضلك ادخل اسمك هنا