شنبه 8 اردیبهشت 1403
spot_img
الرئيسيةارز دیجیتالکاهش نگرانی‌ها در خصوص تورم در اقتصاد آمریکا و بیت کوین ۱۷۰۰۰...

کاهش نگرانی‌ها در خصوص تورم در اقتصاد آمریکا و بیت کوین ۱۷۰۰۰ دلاری

این روزها معامله‌گران ارزهای دیجیتال بخصوص ارزهای محبوب مانند بیت کوین، اتریوم و… بیشتر از هر زمان چشم‌شان به تابلوی قیمت این ارزهاست چرا که پس از رشد بی‌سابقه ارزهای دیجیتال در یک سال اخیر رکود قابل توجهی به این بازار وارد شده که به کابوسی برای معامله‌گران تبدیل شده است. اما کم کم اخبارها نشان از بهبود وضعیت دارد و رنگ بازار ارز به سبز نزدیک‌تر شده است.

همانطور که می‌دانید با انتشار ویروس کویید۱۹ و ایجاد محدودیت‌های مختلف در کشورها رشد قیمتی بیت کوین و ارزهای مشابه تحت تأثیر قرار گرفته و در حال حاضر که در اواخر سال ۲۰۲۲ قرار داریم به دلیل ایجاد محدودیت‌های بیشتر از سوی کشور چین رشد قیمتی ارزها نیز کمتر شده است. اما در هفته‌ی ابتدایی ماه دسامبر خبرهایی حاکی از کاهش محدودیت‌ها در چین شنیده می‌شود که بهبود وضعیت ارزها را به دنبال داشته است.

تأثیر تورم در اقتصاد آمریکا بر قیمت ارزها
در حال حاضر بیت کوین در حوالی قیمت ۱۷ هزار دلار در حال نوسان است و دیگر ارزها نیز نوسان‌هایی رو به بالا داشته‌اند که از جمله می‌توان به اتریوم با رشد ۳ درصدی، دوج‌کوین با رشد ۴.۴ درصدی، پالیگان با رشد ۲ درصدی و شیبااینو با رشد ۱.۵ درصدی اشاره کرد و همان‌گونه که عرض شد کشور چین محدودیت‌ها کرونایی را در سطح شهرها کاهش داده است که این موضوع سبب شده تا امیدواری‌ها برای رشد شاخص GDP افزایش یابد. گفتنی است که انتظار می‌رود این شاخص حداقل تا ۵.۵ درصد رشد داشته باشد.

ضمناً در گزارش مشاغل آمریکا که در دوم دسامبر منتشر شده است، نشان از رشد شغلی این کشور در ماه نوامبر داشته است. البته انتظار می‌رفت که حداقل ۲۶۹ الی ۲۸۴ هزار شغل جدید در این ماه ایجاد شده باشد که اگر چه به این عدد نزدیک نشده اما قابل توجه بوده و طبق آمارها تعداد شغل در نظر گرفته شده به ۲۶۳ هزار رسیده که فرارتر از انتظار بوده است که طبیعتاً بر رشد قیمت بیت کوین اثر مثبت گذاشته است.

در کنار این موارد گفته می‌شود که افزایش نرخ بهره آمریکا نیز با شدت کمتری انجام شود. در حال حاضر گمانه‌زنی‌ها نرخ بهره را در نشست ۱۴ دسامبر تا ۵۰ bps توصیف کرده است که نسبت به ۴ دوره‌ی قبلی ۷۵ واحد کاهش داشته است. همچنین شاخص قیمت مصرف کننده نیز ۸.۲ درصد نسبت به ماه سپتامبر نزولی بوده است که نشان می‌دهد تورن در اقتصاد آمریکا نگران کننده نیست. پر واضح است که همه‌ی این موارد ممکن است بر رشدی قیمتی ارزهای دیجیتال بخصوص بیت کوین تأثیر مثبتی داشته باشد.

تأثیر تورم در اقتصاد آمریکا بر قیمت ارزها
تأثیر تورم در اقتصاد آمریکا بر قیمت ارزها
پیش بینی قیمت بیت‌کوین در ۵ سال آینده
با توجه به مشکلات اساسی که در دنیا بوقوع پیوسته است که شاید مهم‌ترین آنها انتشار ویروس کرونا باشد، اکثر افراد فعال در بازار ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در انواع ارزها به اجماع نرسیده‌اند اما کماکان بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که بیت کوین و دیگر ارزهای بازار با رشدهای آن‌چنانی در آینده مواجه می‌شوند که ما در ادامه به بعضی از مهم‌ترین نظرات افراد در این بخش اشاره می‌کنیم:

جان پفر اعتقاد دارد که در آینده‌ای نزدیک بیت‌کوین جای طلا را گرفته و به ابزاری تبدیل می‌شود که قابلیت ذخیره‌ی دارایی را دارد. وی معتقد است که قیمت این ارز حتی بیشتر از ۹۰ هزار دلار خواهد شد.
مایک نوو گراتز که در حوزه ارز دیجیتال فعالیت دارد معتقد است در آینده شرکت‌های بزرگی بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند که سبب رشد فزاینده این ارز خواهد شد. گفتنی است که مایک در گذشته نیز پیش‌بینی قیمت ارزها را با اختلاف‌های ناچیز درست حدس زده بود.
تیم دریپر قیمت ارزهای دیجیتال مخصوصاً قیمت BTC را در آینده نزدیک ۲۵۰ هزار دلار دانسته است. در حال حاضر تیم دریپر جزو سرمایه‌گذاران دانشگاه دریپر است که تعداد بیت‌کوین قابل توجهی دارد.
به طور کلی اکثر فعالان بازار ارز دیجیتال متفق القول بر این عقیده هستند که هیچ چیز نمی‌تواند مانع رشد قیمت بیت‌کوین شود که در همین راستا به همه افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری توصیه شده است تا جایی که مدیریت سرمایه‌شان اجازه می‌دهد می‌توانند به خرید BTC اقدام کنند.

نحوه‌ی خرید و فروش امن بیت کوین
برای اینکه افراد بتوانند با کمترین دغدغه به خرید بیت‌کوین اقدام کنند، باید از یک صرافی قابل اعتماد بهره‌مند شوند. ما در این بخش قصد داریم به ویژگی‌های مهم یک صرافی اشاره کنیم که با در نظر گرفتن هر کدام امکان انتخاب بهترین صرافی آسان‌تر خواهد شد:

امنیت: برای انتخاب یک صرافی حتماً به درجه امنیت آن دقت داشته باشید، مخصوصاً اگر قصد دارید ارزهای خریداری شده را به صورت بلندمدت نگهداری کنید.
کارمزد دریافتی: هر صرافی مقدار کارمزد تعیین شده را برای خرید و فروش ارزها کسر می‌کند که در این میان انتخاب یک صرافی با کارمزد پایین‌تر مناسب خواهد بود.
پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف: حتماً صرافی انتخاب کنید که اکثر ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می‌کند تا در این صورت امکان معامله ارز دلخواه را داشته باشید چرا که در غیر این صورت به دیگر صرافی‌ها نیاز پیدا خواهید کرد.
حجم معاملات صرافی: از مهم‌ترین مواردی که باید در صرافی‌های معتبر وجود داشته باشد، حجم معاملات عالی است. در واقع فقط در این صورت است که می‌توانید معاملات پی‌درپی و سریع‌تری داشته باشید و معطل خرید و فروش ارزهایی مانند بیت کوین نخواهید بود.
رابط کاربری مناسب: از دیگر مواردی که باید در انتخاب یک صرافی در نظر داشت، رابط کاربری مناسب است. در واقع معامله‌گر باید بتواند در شرایط ایده‌آل به همه موارد دلخواه دسترسی داشته باشد.
نحوه‌ی خرید و فروش امن بیت کوین
نحوه‌ی خرید و فروش امن بیت کوین
جمع‌بندی
خرید بیت کوین می‌تواند یک سرمایه‌گذاری امن به حساب بیاید، البته به شرطی که مدیریت سرمایه در نظر گرفته شود و در نقطه مناسب نیز ورود انجام شده باشد. در حال حاضر با توجه به کاهش نگرانی‌ها در خصوص تورم در اقتصاد آمریکا قیمت بیت‌کوین نیز رقم‌های بالاتر را نشانه رفته است و این امکان وجود دارد که هر لحظه پامپ‌های وحشتناک بازار کریپتو را شاهد باشیم. حال اگر قصد سرمایه‌گذاری در این ارز را دارید، توصیه می‌کنیم که به صرافی ارز دیجیتال والکس مراجعه کنید و پس از احراز هویت به خرید و فروش انواع بخصوص بیت‌کوین اقدام نمایید.

مقالات ذات صلة

ترك الرد

من فضلك ادخل تعليقك
من فضلك ادخل اسمك هنا

الأكثر شهرة